Om barnehagen

Åsestranda barnehage er en barnehage som ble etablert i 1991. Den eies og drives av foreldrene. Huset ligger meget naturskjønt til helt nede ved fjøra, og har et spennende uteområdet med f.eks hinderløype, gapahuk, skog med klatremulighete og to gravrøyser som er freda kulturminne. Vi har et naust med egen strand rett utenfor gjerdet med innlagt strøm, som er innredd slik at vi kan ha aktiviteter der hele året og på våren setter vi opp en lavvo på marken inntil naustet. Vi har i tillegg en liten motorbåt som har plass på marinaen inntil barnehagen.

Frem til august 2008 holdt barnehagen til på Øvre Geilegrend 16, men da leiekontrakten gikk ut flyttet barnehagen til nåværende lokale på Borgundfjordveien 78. Vi holder til i et gammelt hus fra 1930-tallet som er blitt renovert. Vi har også bygd på en ny del, som nå rommer en småbarnsavdeling og kontor.

Barnehagen har to avdelinger - "Støa" avdeling for småbarn (0-3 år) og "Naustet" avdeling for store barn (3-6 år).

På Støa har vi fem ansatte - to barnehagelærere i 100%, en fagarbeider i 100% og to assistenter i respektive 100 og 80% stilling

På Naustet har vi fem ansatte - to barnehagelærere i 100%, en fagarbeider i 100% og to assistenter i respektive 100 og 50% stilling pluss at vi har en styrer i 100% stilling