Eliasklubben

Eliasklubben Åsestranda ble opprettet 20.juni 2011 og er et samarbeid mellom Redningsselskapet og barnehagen.

Vi er den eneste barnehagen i fylket som er en Eliasklubb.

Vi ønsker å utvikle klubben til en lærerik og gøy klubb, der vi vil fokusere på livet i sjø og på land, og selvfølgelig sjøvett. Temaet/klubben skal gå som en RØD TRÅD gjennom hele barnehageåret, ved siden av alt det andre vi skal lære/gjøre på.

Når barnet ditt begynner på Naustet blir det meldt inn i Eliasklubben/Redningsselskapet. Dere foreldre betaler da årsavgiften som pr.d.d (2023) er på 349,- kr.

Aktivitetsplan for hvert barnehageår vil bli utarbeidet og godkjent av styret. I den planen vil det stå informasjon om månedlige planlagte aktiviteter/ turer og også ønsker vi har ang. innkjøp til klubben.

Pr.d.d har vi kjøpt båt, benker til utebruk, knopp/stikk benk til opplæring i knuter, bålgryte, innredet praktisk i naustet, håver, gjennomsiktige bøtter og div. utstyr.

Vi har redningsvester til både store og små, 4 vannkikkerter, 4 krabbeteiner, sittekanofor barn og et sup brett, vi har også våtdrakter til både barn og voksne

Vi bruker naustet mye til forskjellige aktiviteter .

Vi har også fått oss en båt med en påhengsmotor. Den heter "Knappen" etter en liten øy som ligger rett utenfor barnehagen.